Slaktermester Ola Olssons familie.

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
Roald Anthun
Innlegg: 4
Registrert: 18. oktober 2011 kl. 22.48
Sted: HAGAVIK

Slaktermester Ola Olssons familie.

Legg inn av Roald Anthun » 22. mars 2021 kl. 15.28

Jeg er en av dem som mistet all korrespondanse da Slektsforum ble omorganisert i høst. Da forsvant emnebeskrivelse og alle svar. Jeg er derfor takknemlig om de som svarte, og andre interesserte, vil svare meg nå.
Saken gjelder slekt mellom meg og min kone:
Søstera, Gjertrud Nilsdtr. f. 1788 i Havrane eller Erishagen i Lærdal, til min tippoldemor, Brita, ble gift med en Ola Olson i Bergen. Var denne Ola slaktermester Ola Olson, hvis kone, Gjertrud Nilsdtr. f. 1788, døde 20.08.1848 (Korskirken)? Var i tilfelle Ingeborg Olsdtr. f. 1811 i Årstad og gift (Domkirken, Bergen) 31.03.1833 med Marthinus Christian Pedersen, Oles og Gjertruds datter?

Bent Roger Ødegaard
Innlegg: 2547
Registrert: 24. mars 2010 kl. 13.38
Sted: VESTMARKA
Kontakt:

Re: Slaktermester Ola Olssons familie.

Legg inn av Bent Roger Ødegaard » 25. mars 2021 kl. 13.16

Hei
Det er flere valg øverst på siden, blant annet "Dine innlegg". 

Er de ikke der bør dette være løsningen: under ditt navn på venstre side, står det Innlegg: 3
- klikk på 3-tallet og du kommer hit: search.php?author_id=14069&sr=posts
- der står det Hopp til innlegg på høyre side.
 
Mvh. BentØ

Roald Anthun
Innlegg: 4
Registrert: 18. oktober 2011 kl. 22.48
Sted: HAGAVIK

Re: Slaktermester Ola Olssons familie.

Legg inn av Roald Anthun » 8. april 2021 kl. 14.08

Takk for tipset! Har fulgt anvisningen, og får bare frem det som ligger der nå, altså mitt siste innlegg og ingen av alle svarene jeg fikk. Dette er i samsvar med det jeg fikk som svar fra styreleder Ringsrød da jeg tok det opp med henne. Jeg sakser fra svaret:".... Det vil si at innlegg som kom i perioden mellom oktober og medio januar dessverre ikke ble med i det nye forumet. Vi ser i etterkant at vi burde ha informert bedre og beklager det. Nå anbefaler vi at du eventuelt skriver spørsmålene dine på nytt og er lei for det merarbeidet det gir deg.  ...."

Det har jeg nå gjort, og håper at de som svarte meg kan svare meg en gang til, eller at andre som ønsker det, svarer meg.

Hilsen Roald.
 

Svar

Gå tilbake til «Bergen»