Styrmann Alfred Hjalmar Marie Bouilly

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
Thor Henning Petersen
Sted: LAKSEVÅG

Styrmann Alfred Hjalmar Marie Bouilly

Legg inn av Thor Henning Petersen » 10. september 2015 kl. 23.25

Kan noen hjelpe meg å finne hva som skjedde med styrmann Alfred Hjalmar Marie Bouilly. Født i Bergen (Årstad sokn) 31.01.1856. Sønn av den franske sivilingeniør August Alfred Marie Bouilly, født i 1819 i Douarnenez i Bretagne, og Johanne Foss Dahl Årstad sokn. Hun er datter av kemner/kjøbmann Hans Dahl.
Siste kjente opplysninger om styrmann A. Bouilly er at han seilte fra Bergen til Hamburg ca. 23 februar 1886 og fra Hamburg til Christiania kort tid etterpå. Han hadde mulig bo-adresse til Vigsnæs, Avaldsnes kommune da, der hans far bodde på den tiden.

gj08391
Sted: GRINDER

Re: Styrmann Alfred Hjalmar Marie Bouilly

Legg inn av gj08391 » 11. september 2015 kl. 5.59

Kan ha havnet i Antwerpen.
https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:JSGC-335

Dersom du googler Alfred Hjalmar Bouilly så får du ett treff som sier:
Receipts for cremation of Alfred Bouilly at Graceland Cemetery and Crematorium. Attached To: Alfred Hjalmar Bouilly (1856-1917)

Ancestry.com.au

Googler du Graceland Cemetry finner du ut at ligger i Chicago, USA.

Thor Henning Petersen
Sted: LAKSEVÅG

Legg inn av Thor Henning Petersen » 12. september 2015 kl. 12.11

Tusen takk for ditt svar.
Jeg ser at broeren Christian er med på samme håndskrevne side. De har også en søster Angile som delvis bor i Brussel og Antverpen, kunstmalerinne 1861- 1895. Begravet i Antwerpen.

Deres far August Alfred Marie Bouilly er en fransk sivilingeniør som kom til Bergen omkring 1850 og giftet seg med Johanne foss Dahl fra Bergen (Årastad sokn).
A.Bouilly var med sin svoger Oluf Wingaard og startet Wingaar støperi i Begen i ca 1855. Han ble senere direktør
ved Norges største Kobberværk på Karmøy. De leverte kobbere til Frihetstatuen i N.Y.

Jeg forstår det sånn at Alfred Hjalmar har vært belgisk statsborger da han døde i Chikago??? Han hadde en yngre bror Hans August ( August Hans) som emigrete fra Christiania til Chikago 03.06.1892
Jeg kommer ikke inn på alle sidene i linken vdrørende Antwerpen. Det ville være svær hyggelig om du klarte å kopiere de andre aktuelle sidene til meg.
Med Hilsen Thor Henning Petersen
Damsgårddsunde Historiske Forening

gj25860

Legg inn av gj25860 » 15. september 2016 kl. 22.14

My name is Vilia Bouilly and Alfred Hjalmar was my great-great uncle. My research shows that he lived in Belgium where he married Marie J. Decagillere. They had three daughters: Angele Marie, Olga and Lucienne. At some point they migrated to Chicago, Illinois USA. They appear on the 1910 census there. He died of lung disease in 1917. I believe his family was living in Los Angeles at that time. I'm not sure if they were separated or what but he was cremated at the Graceland Krematorium in Chicago and his wife was given his remains. He was not buried there. I do not know where he is buried.

I am not sure what happened to Marie, but two of his daughters married, had children and passed away in Los Angeles and Colorado. One daughter (Olga), I believe passed away in 1929 in Illinois.

I have more information and would be very interested to get information from you as well. Please contact me at vilita @ hotmail . com.

Thank you,

Vilia Bouilly

**

Mitt navn er Vilia Bouilly og Alfred Hjalmar var min tipp-tipp onkel. Min forskning viser at han levde i Belgia hvor han giftet seg med Marie J. Decagillere . De hadde tre døtre : Angele Marie , Olga og Lucienne . På et tidspunkt flyttet de til Chicago , Illinois , USA. De vises på 1910 folketellingen der. Han døde av lungesykdom i 1917. Jeg tror hans familie bodde i Los Angeles på den tiden. Jeg er ikke sikker på om de ble skilt eller hva, men han ble kremert ved Graceland Krematorium i Chicago og hans kone ble gitt levningene hans . Han ble ikke gravlagt der. Jeg vet ikke hvor han er gravlagt .

Jeg er ikke sikker på hva som skjedde med Marie , men to av hans døtre giftet seg , fikk barn og døde i Los Angeles og Colorado. En datter ( Olga ) , tror jeg gikk bort i 1929 i Illinois.

Jeg har mer informasjon , og vil være svært interessert i å få informasjon fra deg også. Vennligst kontakt meg på vilita @ hotmail . com .

Takk skal du ha,

Vilia Bouilly

Svar

Gå tilbake til «Bergen»