Aud sørestrand - født Seem død i Bergen i 1994
Moderator: MOD_Hordaland
Aud sørestrand - født Seem død i Bergen i 1994
Jeg leder efter slægtninge til Aud Sørestrand der var døbt "Seem" - Aud død i Bergen i 1994. Nogen der kender til slægtninge der kan fortælle lidt om hendes mor og muligvis har fotos.
- Ulf Ruud Simensen
- Sted: TOLVSRØD
Re: Aud sørestrand - født Seem død i Bergen i 1994
Hei.
Her var det svært lite opplysninger å få hjelp av. Vet du ikke noe mer? Du skriver hun er døpt"Seem"
Hvor er hun døpt? Har du foreldrenes navn? Hadde hun søsken?
Sørestrand er et Larviksnavn.
Når jeg søker FT-1910 på navnet Sørestrand, dukker det opp en kvinne med navn Marie Larsine Sørestrand som bor i Bergen. Hun er født 22.02.1868 og hun er enke.
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6708090410
I 1900 er hun gift med Ole E Sørestrand fra Larvik.
Paret kan ha fått et barn før mannen dør, men hvor er det blitt av i 1910? Kan et eventuelt barn blitt adoptert bort/tatt hånd om etter mannens død? Hva betyr døpt "Seem"
Mange spørsmål.
Får prøve å finne vielsen og eventuell dåp av Aud for å komme videre.
Ulf S
Her var det svært lite opplysninger å få hjelp av. Vet du ikke noe mer? Du skriver hun er døpt"Seem"
Hvor er hun døpt? Har du foreldrenes navn? Hadde hun søsken?
Sørestrand er et Larviksnavn.
Når jeg søker FT-1910 på navnet Sørestrand, dukker det opp en kvinne med navn Marie Larsine Sørestrand som bor i Bergen. Hun er født 22.02.1868 og hun er enke.
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6708090410
I 1900 er hun gift med Ole E Sørestrand fra Larvik.
Paret kan ha fått et barn før mannen dør, men hvor er det blitt av i 1910? Kan et eventuelt barn blitt adoptert bort/tatt hånd om etter mannens død? Hva betyr døpt "Seem"
Mange spørsmål.
Får prøve å finne vielsen og eventuell dåp av Aud for å komme videre.

Ulf S
- Ulf Ruud Simensen
- Sted: TOLVSRØD
Hei igjen
Glemte å leggeinn lenka fra FT-1900
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 7335039796
Ulf S
Glemte å leggeinn lenka fra FT-1900
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 7335039796
Ulf S
Tak for svar på min efterlysning:)
Jeg ved desværre ikke så meget om Aud Seem/Sørestrand andet end at hun højst sandsynlig bliver født i Namsos?- Grong? måske Bergen. Forældre er Frida Angela Frithjofsdatter Pedersen født i Bergen i 1895, død 1954 (her har jeg mange data på plads fra Digitalarkivet). Auds far skulle hedde Ola Seem og være fra Bergen men skulle være død i Namsos. muligvis er Aud født engang 20'erne?? - Aud får en datter med navn Grete Lill Sørestrand - gift/skilt Hovik. Hun dør i 2004. Alt er jo så nyt at der ikke kan ses i kirkebøger digitalt, så jeg håber ad denne vej at noget familie til disse ser min efterlysning eller hører om den.
Jeg ved desværre ikke så meget om Aud Seem/Sørestrand andet end at hun højst sandsynlig bliver født i Namsos?- Grong? måske Bergen. Forældre er Frida Angela Frithjofsdatter Pedersen født i Bergen i 1895, død 1954 (her har jeg mange data på plads fra Digitalarkivet). Auds far skulle hedde Ola Seem og være fra Bergen men skulle være død i Namsos. muligvis er Aud født engang 20'erne?? - Aud får en datter med navn Grete Lill Sørestrand - gift/skilt Hovik. Hun dør i 2004. Alt er jo så nyt at der ikke kan ses i kirkebøger digitalt, så jeg håber ad denne vej at noget familie til disse ser min efterlysning eller hører om den.
Aud Johanna Seem f. 7/6-1919 i Trondheim av forældre Skoginspektør Ola Seem og h. Frida Amela, gift Borgerlig i Bergen, også innført i KK i Bergen 27/12-1951 med Mons Sørestrand f. 12/12-1919 i Lavik forældre lærer Sjur Andreassen Sørestrand og h. Letta. Sjur og Letta er begravet i Bergen 1971 og 1972, Dødsmeldingen til en av disse vil gi svar hvor Mons og Aud er bosatt, spør Statsarkivet i Bergen. De kan ha bodd i Trøndelag, da Grete Lill Seem Hovik 1951 er bosatt på Grong i 2001, da med mand Per Morten Hovik. Der finnes i 1910 tellingen en Ola Seem f 7/9-1881 i Grong, Skoginspektør, i Hegra Herred Flornæs østre, Floren Øvre Stjørdalen.
Super flot svar - tusen takk