Teodor Kristoffer Karlsen fra Hvaler.

Moderator: MOD_Østfold

Svar
Bjarne Husevåg
Innlegg: 96
Registrert: 5. februar 2005 kl. 3.27
Sted: DEKNEPOLLEN

Teodor Kristoffer Karlsen fra Hvaler.

Legg inn av Bjarne Husevåg » 10. november 2005 kl. 4.44

Jeg søker informasjon om Teodor Kristoffer Karlsen, født 9. Oct 1916 på Hvaler. Skal være døpt i Spjærøy kapell 19. Nov 1916 som sønn av Bertie Sofie Jonassen. Han døde i Oslo på 80-tallet. Han var da gift med Ragna Jakopia Olafsdatter, hun var født 2 Mar 1914 i Rugsund i Nordfjord og døde Feb 1986. Begge var uteseilere mesteparten av sitt liv. Jeg trenger å få bekreftet fødselsopplysninger, samt foreldre og eventuelle søsken av vedkommende.

Med hilsen
Bjarne Husevåg

Anne Marie Sandhaug
Innlegg: 280
Registrert: 16. desember 2004 kl. 22.03
Sted: GAMLE FREDRIKSTAD

Re: Teodor Kristoffer Karlsen fra Hvaler.

Legg inn av Anne Marie Sandhaug » 6. februar 2006 kl. 21.23

Har han noen tilknytning til en gård eller et sted på Hvaler? Hvaler bygdebok er organisert gårdvis, og det er ikke noe personnavnregister, så det er en møysommelig jobb å lete seg fram der. Derfor - får jeg et gårdnavn så kan jeg kanskje hjelpe.
mvh Anne Marie Sandhaug

Bjarne Husevåg
Innlegg: 96
Registrert: 5. februar 2005 kl. 3.27
Sted: DEKNEPOLLEN

Re: Teodor Kristoffer Karlsen fra Hvaler.

Legg inn av Bjarne Husevåg » 7. februar 2006 kl. 1.52

Hei og takk for svar. Desverre har jeg ikke noe mer håndfast om vedkommende enn det som før er oppgitt, annet enn at det kan se ut for at han hadde tilgang til en hytte på Hvaler. Om dette var hans eller hans mor vet vi ikke.

Vet du hvor jeg kan henvende meg for å få tak i kirkebøker for den gjeldende periode ? Har sett gjennom det som ligger på nettet, men kan ikke finne noe om Spjærøy kapell.

På forhånd takk.

Bjarne

Brukeravatar
dn17856
Innlegg: 1592
Registrert: 18. november 2004 kl. 19.40
Sted: HOLMESTRAND
Kontakt:

Re: Teodor Kristoffer Karlsen fra Hvaler.

Legg inn av dn17856 » 7. februar 2006 kl. 14.45

Hei Bjarne

På biblioteket kan du fjernlåne KB fra Hvaler og Spjærøy. Her finner du de som ligger på mikrofilm pr idag:

http://www.riksarkivet.no/arkivverket/k ... tml#hvaler

Med vennlig hilsen fra
Anne-Lise

Svar

Gå tilbake til «Hvaler»