Øyu Persson Skibeli

Moderator: MOD_Vest-Agder

Svar
dn21406
Innlegg: 5
Registrert: 19. mai 2007 kl. 13.28
Sted: RONG

Øyu Persson Skibeli

Legg inn av dn21406 » 19. mai 2007 kl. 14.42

Øyu Persson Skibeli, født i Sirdal kommune 30.04. 1866. Foreldre: Peder Larsen Skibeli og Tøri Oftedal. Øyu emigrerte til USA i 1887. Tok navnet Joseph Petterson. I USA giftet han seg med Karoline Olsdatter Molde, født i Gulen kommune 4.9.1870. Hun emigrerte til USA i 1898. Sted og dato for ekteskapet er ukjent. Karoline tok navnet Caroline Petterson. Ekteparet slo seg ned i Thief River Falls i Minnesota. De fikk fire barn. Karoline døde i 1949 mens Joseph døde i 1961.

Kan noen hjelpe med opplysninger om ekteparet?


Bjarte Helle

gj05326
Innlegg: 1
Registrert: 28. juli 2007 kl. 1.39
Sted: BYREMO

Re: Øyu Persson Skibeli

Legg inn av gj05326 » 28. juli 2007 kl. 3.11

Hallo Bjarte Helle!

Jeg Peer Goksem, Botnan, 4529 Byremo, Vest-Agder, med email adresse: p.goksem@online.no mener du nå har grunn til å smile i skjegget!

Min tip oldefar/mor het nemlig Peder Larsen Skibeli og Tøri Øyusdatter Oftedal.
Peder og Tøri fikk 6 barn: Ingeborg, Berte Tonette, Lars, Severine , Tobine og Øyulf.
Dersom du sender meg din personlige email adresse så skal jeg sende deg en gjest invitasjon til Ancestry.com slektstreet vårt. Jeg har kun arbeidet på hobbybasis siden nov. 2006 så det er begrenset med info. du finner foreløpig. Jeg sitter imidlertid på hundrevis av familiebilder og historier som jeg ennå ikke har hatt tid til å legge inn, men det kommer etterhvert!

Nå til spørsmålet ditt:
Joseph Peterson (Øuylf Pedersen Skibeli) og Caroline Olsdatter Molde fikk 4 barn i USA:
Palmer O., Ruth, Helen Irene og Clarence. Når du besøker slektstreet vårt vil du kunne se bilder av Joseph og de 4 barnene. Desverre har jeg ingen bilder av Caroline ennå.

Videre, jeg har vært så heldig å oppnådd kontakt med en meget - meget hyggelig ung dame som bor i The Sister City of Bergen, Norway, Seattle, Washington.

Damen er etterkommer av Helen Irene Peterson (se ovenfor),som giftet seg første gang med Floyd Harlan Nickeson.

Hun har sendt meg flere emailer med opplysninger om seg selv, hennes familie og ellers etterkommerne til Joseph og Carloine. Disse opplysningene vil jeg gjerne dele med deg, forutsatt at hun ikke har noen insigelser.

Damen og jeg har utvekslet en del foto materiale samt andre opplysninger og vi kommer til å arbeide tett sammen om familietret vårt når hun igjen kommer til hektene etter fødselen.

I tillegg til email adressen, så send gjerne også med ditt private telefon nummer når du svarer på emailen, så slår jeg på tråden når det passer.

Damen har forresten laget et ganske detaljert Ancestry.com slektstre som du bør studere nærmere. Hun sender deg sikkert en invitasjon etterat du har presentert degselv?

Håper dette er spennende nyheter for deg?
Snakkes!

Vennlig hilsen Peer Goksem

Svar

Gå tilbake til «Sirdal»