Hei!
Jeg prøver å finne foreldrene til Markus Martinsen født i Berg kommune i 1879.
Markus flyttet senere til Fredrikstad og giftet seg med Lovise Andreasdatter.
Jeg vet at moren til Markus het Hanna og er født i sponvika, men vet ikke etternavnet hennes.
Foreldrene til Markus var ikke gift.
Håper noen kan hjelpe meg med det, da jeg står helt fast.
Mvh Marcus Jensen
Markus Martinsen 1879
Moderator: MOD_Østfold
- Maya Lillemoen
- Sted: GULLAUG
- Kontakt:
Re: Markus Martinsen 1879

Finner Markus Martinsen i folketellingen 1900: Lenke, men finner ham ikke i familysearch, IGI sier at kirkeboken for 1879 skal være tilgjenelig for Berg: wwLenke, finner to med navn Hanna i Sponvigen i folketellingen 1865: Lenke, Lenke, tror nok at du må sjekke kirkeboken selv, eller kanskje noen kan gjøre et oppslag for deg ?
mvh
Maya Lillemoen
Maya Lillemoen
Hei Maya!
Tusen takk for et så raskt svar
Ja jeg har funnet Markus i folketellingen jeg også, men ingen av de Hannaene som du fant så takk for nye opplysninger!
Du har rett, jeg må nok sjekke kirkebøkene i Berg for å komme noe lenger.
Kjenner ikke så mange i Halden, så får dra å sjekke de selv, når jeg får sjansen.
Er helt ny i gamet, så all hjelp er nyttig for meg.
Takk igjen!
Mvh Marcus Jensen
Tusen takk for et så raskt svar

Ja jeg har funnet Markus i folketellingen jeg også, men ingen av de Hannaene som du fant så takk for nye opplysninger!
Du har rett, jeg må nok sjekke kirkebøkene i Berg for å komme noe lenger.
Kjenner ikke så mange i Halden, så får dra å sjekke de selv, når jeg får sjansen.
Er helt ny i gamet, så all hjelp er nyttig for meg.
Takk igjen!
Mvh Marcus Jensen
- Maya Lillemoen
- Sted: GULLAUG
- Kontakt:
Hei igjen
Her finner du kirkebøkene som er på mikrofilmkort for hele landet: Lenke, disse film/kort kan du fjernlåne på ditt bibliotek, og sitte der å lese i dem
Her finner du kirkebøkene som er på mikrofilmkort for hele landet: Lenke, disse film/kort kan du fjernlåne på ditt bibliotek, og sitte der å lese i dem
mvh
Maya Lillemoen
Maya Lillemoen
Hei!
Opplysninger hentet fra blant annet Metodistkirkens kirkebok i Borge:
Markus' far het Martin Andreassen, og var gårdbruker på Alerød i Berg. Markus ble født 15. mai 1879 på Vigene i Berg.
Jeg har langt flere opplysninger om etterslekten, men det har du kanske selv også? Jeg er i så fall interessert i dem, til bruk i bokserien Gårder og slekter i Borge og Torsnes, der jeg for tiden arbeider med bind 7 (Selbak og Kjølberg II).
Ta gjerne kontakt med meg på
[email protected]
Se også http://www.gyldenstierne.no
mvh Karl Ottar Fjeld
Markus' far het Martin Andreassen, og var gårdbruker på Alerød i Berg. Markus ble født 15. mai 1879 på Vigene i Berg.
Jeg har langt flere opplysninger om etterslekten, men det har du kanske selv også? Jeg er i så fall interessert i dem, til bruk i bokserien Gårder og slekter i Borge og Torsnes, der jeg for tiden arbeider med bind 7 (Selbak og Kjølberg II).
[email protected]
mvh Karl Ottar Fjeld
Hei!
[email protected]
mvh Karl Ottar Fjeld
[email protected]
mvh Karl Ottar Fjeld