Hvor ble det av Sine Benedikte fra Lista.

Moderator: MOD_Vest-Agder

Svar
dn19093
Innlegg: 30
Registrert: 23. april 2005 kl. 19.37
Sted: MANDAL

Hvor ble det av Sine Benedikte fra Lista.

Legg inn av dn19093 » 27. september 2007 kl. 0.48

Sine Benedikte var datter av Søren Jonhannes Staalesen Hæstad. Hun ble født 24.01.1869 i følge kirkeboken for Hidra. Hun ble født på gården Hæstad ved Hidra, men familien flyttet i 1872 el 73 til Tjørve på Lista.
Hun skal i følge en slektning ha reist til Oslo og jobbet der i Frelsesarmeen. Finner ikke ut når hun reiste og finner henne ikke igjen i folketellingen i 1900. Mulighetene er vel store for at hun er dø på dette tidspunktet eller så leter jeg på feil plass??

Det er mange barn i denne familie og her er det mange andre uløste tråder i tillegg. Flere emigrerte og noen døde vist nok som barn. I Folketellingen for 1900 "mangler" fem av ni barn.

Mvh Liv Anette Trædal

dn19093
Innlegg: 30
Registrert: 23. april 2005 kl. 19.37
Sted: MANDAL

Re: Hvor ble det av Sine Benedikte fra Lista.

Legg inn av dn19093 » 3. oktober 2007 kl. 18.15

Har nå funnet ut hvor det ble av Sina. Etter en telefon til Frelsesarmeens hovedkontor og en velvillig person sitter jeg nå med masse informasjon om Sina. Han fant henne i arkivet der og hun hadde jobb i armeen hele sitt yrkesaktive liv.
Fikk også bilde av henne og jeg ser likhetstrekk mellom henne og min mormor, de var søskenbarn. Hun flyttet mye på seg og har bodd omtrent over hele landet. Enkelte ganger flyttet hun to og tre ganger i året. I juli 1899 bodde hun i Levanger, desember 1900 i Tistedal og i juli 1901 i Stamsund. Kan dette vær grunnen for at jeg ikke finner henne i folketellingen i 1900?

Mvh Anette

Svar

Gå tilbake til «Flekkefjord»