karl florentius nystrøm
Moderator: MOD_Vest-Agder
karl florentius nystrøm
Er det noen der ute som vet noe om denne mannen,det jeg vet er dette,han averget en mordbrann i Kristiansand 1881. Han var da 52 år og hanskemaker fdt.ca 1829,han hadde da en sønn Karl Ludvig Emil Nystrøm som da var 21 år fdt 4 mai 1860 i Kristiansand Vest Agder, hans mor skal hete Marie Hanssen. Alle opplysninger om Florentius er takknemlig for,hvor han kom fra og hans foreldre. Hilsen Unni Lillehovde.
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Re: karl florentius nystrøm
Hei Unni
Tror det må være denne familien som bor i Drammen i 1865 etternavnet må være feilskrevet.
Carl og Marie og datteren Flora er født i København.
Finner konfirmasjonen til datteren Flora Augusta Marie Nystrøm i Strømsø kirke 15/4-1866
Mvh
Marit
Tror det må være denne familien som bor i Drammen i 1865 etternavnet må være feilskrevet.
Carl og Marie og datteren Flora er født i København.
Finner konfirmasjonen til datteren Flora Augusta Marie Nystrøm i Strømsø kirke 15/4-1866
Mvh
Marit
hei Marit. Takk for svaret jeg skal se litt på dette, dette var litt og se på,så tusen takk,kommer du på mer så er jeg glad. Hilsen Unni Lillehovde.
Legg merke til en ting til..fadderne ved dåpen til Carl Ludvig Emil.. gutten er visst oppkalt etter både faren og flere av slekta..fadder Emil Nystrøm og Ludvig Nystrøm. Navna kan hjelpe til å finne rett slekt om du må utenlands, slik det ser ut til.
Dåpen, nr 173: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-107
mvh
Linda W

Dåpen, nr 173: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-107
mvh
Linda W
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei Marit. Nå har sett på svaret ditt,og dette må stemme.Nå har jeg mye mere å gå på,jeg har hatt på følelsen att de har kommet utenfra.De er mine tippoldre,så tusen takk Marit.Hilsen Unni.
- Marit Hegsvold Nyhus
Finner Carl og Marie i København i 1850
København, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter II, Ny Vestergade 212, stueetagen, 1480, FT-1850, C1886
Golda Goldschmidt 81 Enke lewer af sin formue Kjøbenh.
Ludovica Krogstad 21 Ugift Læssø
H. Ulremp 29 Ugift studerende Malmø
C.F.Nyström 20 Gift handskemagerswend Kjøbenhavn
Marie Nyström født Hansen 29 Gift hans kone Præstø
Marit
København, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter II, Ny Vestergade 212, stueetagen, 1480, FT-1850, C1886
Golda Goldschmidt 81 Enke lewer af sin formue Kjøbenh.
Ludovica Krogstad 21 Ugift Læssø
H. Ulremp 29 Ugift studerende Malmø
C.F.Nyström 20 Gift handskemagerswend Kjøbenhavn
Marie Nyström født Hansen 29 Gift hans kone Præstø
Marit
Hei Linda og Marit, dette var morro,jeg er helt i hundre,denne siden av slekta hadde nesten lagt bort, tusen takk begge to. Hilsen Unni.
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei igjen
Så bra at det ble rett, da blir det noen huller å tette nå tenker jeg.
Vet du når Carl og Marie døde?
Marit
Så bra at det ble rett, da blir det noen huller å tette nå tenker jeg.

Vet du når Carl og Marie døde?
Marit
Hei Marit, jeg vet ikke når de døde,så finner du ut det blir alt komplett. Ha en god kveld. Hilsen Unni
- Marit Hegsvold Nyhus
Fant Maries dødsfall, hun døde 28/2-1901
Har foreløpig ikke kunnet finne Carls dødsfall, har lett i årene etter 1881 i Kristiansand ettersom du nevner at han avverget en mordbrann det året.
Kan hende jeg har oversett det, ta en titt selv å se om du finner ham.
Det finnes vel kanskje dødsfallsmelding etter Marie i 1901, den befinner seg på Statsarkivet i Kristiansand [email protected]
Ha en fin kveld du også.
Marit
Har foreløpig ikke kunnet finne Carls dødsfall, har lett i årene etter 1881 i Kristiansand ettersom du nevner at han avverget en mordbrann det året.
Kan hende jeg har oversett det, ta en titt selv å se om du finner ham.
Det finnes vel kanskje dødsfallsmelding etter Marie i 1901, den befinner seg på Statsarkivet i Kristiansand [email protected]
Ha en fin kveld du også.
Marit
Hei Marit, du er bare super,nå har jeg mye å gjøre i helga,tusen tusen takk .Hilsen Unni.
Hei!
Fant dette i Oberstløytnant Karl Leewy sine bøker "Kristiansands bebyggelse og befolkning i eldre tider", Bind nr. 10
Ikke mye , men det kan muligens hjelpe deg litt med "puslespillet"
Huset det dreier seg om er Dronningensgate nr. 10.
mvh. Arne
Fant dette i Oberstløytnant Karl Leewy sine bøker "Kristiansands bebyggelse og befolkning i eldre tider", Bind nr. 10
Ikke mye , men det kan muligens hjelpe deg litt med "puslespillet"
Huset det dreier seg om er Dronningensgate nr. 10.
mvh. Arne
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Hei Arne, tusen takk for svar, så nå er puslespillet snart ferdig, mangler bare litt. Hilsen Unni Lillehovde