Mor til Hans Jakob Hangeland f. 1916
Moderator: MOD_Vest-Agder
Mor til Hans Jakob Hangeland f. 1916
Hans Jakob Hangeland ble født 15.01.1916
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-46
Hans fars foreldre og fødested finner jeg, men ikke hans mor, Josefine Kathinka Knutsen (?) f.1885
Kjenner noen til disse personene, da spesielt Josefine og hennes aner?
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-46
Hans fars foreldre og fødested finner jeg, men ikke hans mor, Josefine Kathinka Knutsen (?) f.1885
Kjenner noen til disse personene, da spesielt Josefine og hennes aner?
Re: Mor til Hans Jakob Hangeland f. 1916
Hei Kjersti
Jeg tror jeg har funnet din Josefine Se på denne: FT 1900 Randesund
...og her er dåpen hennes: Josefine Kathinka f. 21 des. 1885.
På f.g. side i den samme KB, ser du at hun hadde en søster med samme navn som døde 24.7.1885.
Jeg tror jeg har funnet din Josefine Se på denne: FT 1900 Randesund
...og her er dåpen hennes: Josefine Kathinka f. 21 des. 1885.
På f.g. side i den samme KB, ser du at hun hadde en søster med samme navn som døde 24.7.1885.
mvh Anne-Lise Skillinghaug
Tusen takk
Hvor bør jeg legge spørsmål om bilder? Prøver å få tak i et bilde av Gunda Knudsen...

Hvor bør jeg legge spørsmål om bilder? Prøver å få tak i et bilde av Gunda Knudsen...
Hei igjen
Sjekk også ut at en av fadderne til Hans Jakob er Skibsf. Jakob Knudsen...

Sjekk også ut at en av fadderne til Hans Jakob er Skibsf. Jakob Knudsen...

Kjersti
Ang. etterlysning av bilder så kan du jo håpe på at noen ser din etterlysning her.
Slektsforum har ikke noe spesielt sted hvor vi kan etterlyse bilder så langt jeg vet

Ang. etterlysning av bilder så kan du jo håpe på at noen ser din etterlysning her.
Slektsforum har ikke noe spesielt sted hvor vi kan etterlyse bilder så langt jeg vet

ok. Takk for hjelpa 

-
- Sted: JESSHEIM
Bjarne August Hangeland, slaktermester, Kristiansand, f. 26-6-1888 i Tveit. Foreldre: Edvard Hangeland og Johanne Sophie Tellefsen. Utl. hos Junker i Kristiansand, svenn hos Junker, Flekkefjord, Samslakteriet og Stumpf, Kristiansand, egen forr. fra 1924. Gift 1913 med Josefine Knudsen. Foreldre: Kaptein Hans-Jacob Knudsen og Gunda Olsen. 3 sønner og 3 døtre. Interessert i ski- og annen sport. Kilde: Norges Håndverkere utgitt 1938.
Siden det sto at han var interessert i sport tok jeg en titt i bøkene om norske skiløpere utgitt 1957. Bind 3 s.421, Vest-Agder skikrets - Oddersjaa: Hangeland, Bjarne August, slaktermester, f. 26-6-1888 i Tveit. Hopp og kombinert. 1920: 4.premie 17 km Sørlandsrennet. 1922: 1.pr.komb. + ekstrapr. kl. II A Sørlandsrennet. Deltok i eldste klasse Holmenkollen 1922 og 1923. I alt ca. 90 skipremier + 3 vandrepokaler til odel og eie. Idrettsmerke i sølv. Premiert i sykling. Tidl, viseformann i laget, formann 1936, og ellers hatt mange andre tillitsverv. Æresmedlem.
Carsten
Siden det sto at han var interessert i sport tok jeg en titt i bøkene om norske skiløpere utgitt 1957. Bind 3 s.421, Vest-Agder skikrets - Oddersjaa: Hangeland, Bjarne August, slaktermester, f. 26-6-1888 i Tveit. Hopp og kombinert. 1920: 4.premie 17 km Sørlandsrennet. 1922: 1.pr.komb. + ekstrapr. kl. II A Sørlandsrennet. Deltok i eldste klasse Holmenkollen 1922 og 1923. I alt ca. 90 skipremier + 3 vandrepokaler til odel og eie. Idrettsmerke i sølv. Premiert i sykling. Tidl, viseformann i laget, formann 1936, og ellers hatt mange andre tillitsverv. Æresmedlem.
Carsten
Stili.
Tusen takk